Sunday, April 3, 2011

ايوة ..لا ...ايوة ايوة ..لالالالالالا

معلش اتاخرت عليكم 
فات اسبوع يمكن ولا حس ولا خبر ولا رد على تعليق واحد من تعليقاتكم 

طيب تعالو احكيلكم اللى حصل 

صباح الخير يا فتحى (جووووووووزي ) هتفطر ولا هتروح الشغل على طول ؟
لا هفطر بس بسرعه قوام 
ماتخافش هعملك انت سندوتشات بسرعه  انا ماليش نفس افطر  ...انا مش عارفه مالي كده دايخه ليه على الصبح 
مهو لو انتى بتاكلى هتبقى كويسه 
يمكن 
:
:
:
ازيكم يا حلوين ..جايبين فى سيرة مين النهارده ؟..اقصد عاملين ايه النهارده ؟
اسكتى يا فوزيه (انا ..انا ) مش مدام فاطمة طلعت حامل 
حامل :) يا سلااااااااااام ...ايه الخبر الحلو ده 


اليوم التانى 
صباح الخير يا فتحى .يللا انا عملتلك الفطار
 ايه برضه مش هتفطري ؟.
لا والله مش قادره ...عندي غممان نفس كده مش طايقه الاكل 
مانا قلتلك ..خليكي كده لحد ما تختفي ..انتى بقيتى بتشتغلى يا هانم يعنى لازم تفطري كويس
يووه يا فتحى ..والله مانت عارف حاجه 
:
:
:
صباح الخير يا حلوين ..عرفتو ان مدام فاطمه طلعت حامل ؟
ماحنا اللى قلنالك امبارح ..وهنقولك خبر جديد كمان النهارده 
خييييييييييييير ؟
مدام اميرة كمان حامل 
بجد ؟ *_* دى موضه بقى ...(ماتحصليش انا كمان تبقى خير وبركه) الف مبروك


اليوم الرابع 

انا النهارده يا فتحى تعبااااااانه ودايخه وماكنتش قادره اشتغل خالص 
طيب 
هو ايه اللى طيب ..بقولك تعبانه ودايخه وحاسه انى نفسي فى المحشي 
اه والله وانا كمان ايه رايك تعمليلنا محشي الجمعه الجايه ؟
شوف انا بقول ايه يقولى ايه ...طيب يا فتحى (الحق عليا مش عايزة اصدمك مرة واحده وبمهدلك )والله مانت عارفه حاجه 


اليوم السادس 

ازيك يا مدام فوزيه ؟ ممعاكيش اى حاجه حادقه ؟
ازيك يا مدام اميرة ..لا والله ليه ؟
اصل الحمل تاعبنى ونفسي فى حاجه حادقه
هو انتى كنتى مرتبه للموضوع ده؟
لا خالص ده انا ماعرفتش غير لما رحت للدكتورة ..كان وشي اصفر ودايخه وماكانش فى بالى ..بس الدكتورة هى اللى عرفت 
سبحاااااااااااااان الله
::
::
::
انا عايزه اروح للدكتورة يا فتحى 
ليه يا فوزية؟
تعبانه يا اخى ..انت مش شايفنى وشي اصفر ازاى  ونفسي فى حاجه حادقه كمان 
طيب ..ادخلى كلى غداكى اللى ماكلتيهوش من امبارح ..ماقلتلك كله من قلة الاكل
لا ماليش نفس 
طيب
ماشي يا فتحى مهو هتحس ازاى .(بكرة هعرف وهخليك تلف حوالين نفسك تحسب البامبرز والمصاريف وابقى تعالى اشتكى ) اناداخله انام ..تصبح على خير 
 وانتى من اهله



اليوم السابع 

صباح الخير يا فوزيه ...انا مش هفطر النهارده ماتتعبيش نفسك 
لا ازاى بقى ..ده انا عامله الفطار من بدرى وفطرت كمان 
ليه خيييييييييير ؟ خلاص اقتنعتي ان الفطار مهم 
اه طبعا ..ده انا كنت صاحيه جعانه قوى 
.طيب والدوخه والوش الاصفر  والحاجه الحادقه ؟؟
لاااااااااااا ...مالهمش لازمه بقى ...طلعت اوهام يا فتحى

:) 
هو يعنى الواحد ناقص تعب وسهر وبامبرز وعياط
ماكفايه القرد اللى بيتنطط على كتافي 
وجتها نيله اللى عايزه خلف
 



18 comments:

  1. كل شىء نصيب
    بس هاقولك حاجة كلنا هذا الرجل

    حالص تحياتى

    ReplyDelete
  2. مين خلف؟
    هو انتي ناوية تسميه خلف هههههه
    طبعا بهزر
    المهم الف مبروك وعقبال ماتكمليهم دستة :))
    يتربوا في عزك وعز ابوهم ان شاء الله
    ويا ستي متتضايقيش من جوزك دي طبيعة الرجالة
    المعدة اهم حاجة :)

    ReplyDelete
  3. كنت على وشك انى اقولك مبروك على العموم مبروك انى مش حامل بلا حمل بلا تعب وبعدين لما يكون نفسك فى المحشى اعملى على طول وخليها مفاجاءه لفتحى اوك يا فوزيه بس لو سمحتى خليه محشى باللحمه على شان يعرف ياكل لانه بيتعب ويشقى
    سعيد بوجودى هنا تقبلى تحياتى الاحـــلام

    ReplyDelete
  4. الأخت العزيزة

    بالفعل يمكن تسمية البوست بيوميات عائلة مصرية ... طريقة السرد والتتابع الفكرى منظمة وجميلة .. دائما أسعد بما أقرأه لكى ... دمتى بكل الحب

    تحياتى

    أخوكم / تامر

    ReplyDelete
  5. سرد رائع حبيبتى عجببتنى القصة جدا البوست ده تسلم ايدك

    ReplyDelete
  6. هو ده الطبيعي في كل بيت وفي الشغل ما تعرفيش العيب في الرجاله اللي مش عايزه تسمع او زهقوا من كتر طلبات الستات ورغيهم بس في الاخر بنا يسعدك ويملى ايامك فرح
    تقبلي تحياتي

    ReplyDelete
  7. السلام عليكم
    خير
    ياااااااااااااااااما هتزهقى
    ربنا يرزقكم بالذرية الصالحة ويبارك فى ابنكم
    بس بجد كتابتك تحفة

    ReplyDelete
  8. يا سيتى ربنا يديكى ذرية كويسة وصالحة ان شاء الله
    ومتبقيش تنسى تعزمينى ع المحشى :D :)

    ReplyDelete
  9. مادام فى قرد لسه بيتنطط على اكتافك يبقى خلى بالك قوى مش ناقصه يبقوا قردين دى دوشه دماغ وتعب اعصاب
    ربنا يعينك ويساعدك عليه وبعدين خاويه ونفرح معاكى بالزريه الجديده
    ربى يسعدك ويساعدك

    ReplyDelete
  10. mrmr
    -----
    واى قرد ياختشي
    حاجه تحرق الدممممممم

    شكرا
    :)

    ReplyDelete
  11. اخر العنقود
    ------------
    شكلك عايزه تفرحى فيا
    صح ؟
    صح
    :)

    ReplyDelete
  12. رحلة حياة
    ----------
    الله يكرمك
    كل كتاباتى من واقع حياتى

    واضح ان حياتى هى اللى تحفة
    :D

    ReplyDelete
  13. eng_semsem
    ----------
    امممممم
    بيتهيقلى كده هو اللاتنين سوا
    رغى الستات وزهق الرجاله وتنفيضهم

    يللا الله يسامحكم بقى
    :)

    ReplyDelete
  14. carmen
    -------
    مش قولتلك ماكانش عاجبك الكلام بتاع البوست اللى فات
    ;)

    ReplyDelete
  15. Days and Nights
    ----------------
    تمووووووورة
    الله يخليك يا اخويا

    ده اقل حاجه عندى
    :)

    ReplyDelete
  16. مصطفى سيف
    ---------

    فلتت منك المرة دى يا مصطفى
    :)

    بس تسلم على الرد هحوشه لحد لما ربنا يريد ويبقى ييجى خلف

    :)

    ReplyDelete
  17. الاحلام
    ------
    يا خرااااااااااشي
    كلكم واحد
    معرفش ايه اللى بيعجبكم فى المحشي كده

    الله يبارك فيك يا سيدى وعقبال مانفرح بالمدام
    :) ويبقى معاك انت دستة عيال اللى بيقول عليها مصطفى سيف

    :)

    ReplyDelete
  18. ابراهيم رزق
    ------------

    واضح ان كلكم هذا الرجل
    واحنا بقى نستحمل وامرنا لله

    هنعمل ايه مانتو برضه الحياة من غيركم مالهاش معنى ولا هدف

    :)

    ReplyDelete